Dubbele afschrijving voor Disney Plus? Dit is wat je moet doen

Wij krijgen op dit moment veel mailtjes van Disney Plus-abonnees die melden dat de maandelijkse abonnentskosten twee keer zijn afgeschreven. Wij hebben daarom direct voor jullie geïnformeerd wat er aan de hand is en wat je moet doen.

UPDATE 17-03-2021

De Disney klantenservice heeft ons en vele klanten klaarblijkelijk van onjuiste informatie voorzien. Onderstaande een nieuw statement van Disney hieromtrent.

“Een kort technisch probleem met onze leverancier voor het betalingsverkeer heeft ervoor gezorgd dat een klein aantal Disney + -klanten in Nederland een verkeerd bedrag in rekening is gebracht. We werken aan het verlenen van restituties voor alle betrokken klanten. Als je hier last van hebt en een betaling hebt opgemerkt die er niet correct uitziet, neem dan contact met ons op. Onze excuses voor het ongemak.”

Je dient het dubbele bedrag dus niet te storneren, zoals eerder is gecommuniceerd aan ons en vele klanten door de klantenservice, maar te wachten. Disney is bezig met terugbetalingen. Mocht je een email gehad hebben dat je abonnement beëindigd is, dan dien je deze opnieuw te activeren.

 

Disney beaamt de dubbele incassering. Het advies van de House of Mouse is het volgende:

“Er zijn vandaag meerdere meldingen binnengekomen omtrent de dubbele betaling. Het is op dit moment nog onduidelijk wat de oorzaak is. We zijn dat nu aan het onderzoeken. Ons advies is om een van de betalingen te storneren. Het maakt niet uit welke.”

Je kan dus een van de twee bedragen storneren en terug laten storten op je bankrekening.

We mogen er vanuit gaan dat dit een eenmalige technische fout is van Disney’s kant. Wellicht dat klanten hier nog een aparte email over gaan ontvangen als de fout opgelost is.